COPENHELL lancerer en vaskeægte 80’er-horrorfilm som den visuelle identitet for COPENHELL 2026.

COPENHELL præsenterer en ny filmisk kampagne til 2026-festivalen – en B-filmsinspireret zombiefortælling, der i direkte samarbejde med festivalen er instrueret og skrevet af Casper Balslev, reklamefilminstruktør og stifter af produktionsselskabet new–land.

”COPENHELL skifter hvert år visuel identitet, og op til denne 15. udgave af festivalen har vi kastet os over en idé, der har rumsteret i årevis: Zombier! Zombier er jo helt utroligt metal – den gammeldags horror-vibe med et festligt twist skriger jo nærmest COPENHELL. Casper Balslev var heldigvis klar på at lege med, og vi er vildt glade for filmen og den særlige stemning, som går igen i hele vores visuelle udtryk for 2026,” fortæller COPENHELLs Brand og Marketing Manager Toke Holt.       

Casper Balslev supplerer: ”Hvis der er noget, jeg elsker, så er det 80’er-horror-B-film af den slags, man pillede ned fra VHS-hylden i videobutikken i sin barndom. Jeg er vokset op med film som ’Night of the Living Dead’, ’Return of the Living Dead’ og en masse andre fantastiske zombiefilm. Det fede her er, at vi kunne dyrke og nørde æstetikken fuldt ud og samtidig fortælle en historie, der faktisk har noget på hjerte – nemlig at COPENHELL er mangfoldigt. For det er det, alle gode zombiefilm har: en pointe og noget på hjerte, der er pakket ind i en virkelig underholdende og medrivende fortælling.”  

Med kampagnen “666 Reasons to Party” slår COPENHELL fast, at Danmarks største rock- og metalfestival ikke kun er for hardcore headbangere, men et samlingspunkt for alle, der elsker fællesskab, energi – og ikke mindst hård rock og heavy metal!

Se filmen her: